[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.ByÅ‚o oczywiste, \e wtej filozofii czegoÅ› brakuje, lecz nikt nie wiedziaÅ‚, czego.Nawet modlitwy do Å›wiÄ™tych z proÅ›bÄ… owstawiennictwo do Boga, a tak\e praktykowane przez wszystkich chrzeÅ›cijan zwracanie siÄ™ do Bogaza poÅ›rednictwem Chrystusa nie dawaÅ‚y lepszych rezultatów.Pierwszy promyk Å›wiatÅ‚a rzuciÅ‚o na ów starodawny problem odkrycie mesmeryzmu.Na pierwszyrzut oka mo\e wydawać siÄ™ to nieco osobliwe, lecz zwa\ywszy na dÄ…\enia rozmaitych religii doskrystalizowania sztywnych dogmatów i do odrzucania najmniejszych nawet prób zmiany rytuałów,wierzeÅ„ lub teorii, staje siÄ™ zrozumiaÅ‚e.Mesmeryzm byÅ‚ poczÄ…tkowo swego rodzaju instytucjÄ… leczniczÄ…, ale niebawem, w jakiÅ› czas pojego odkryciu, nastÄ™pcy Mesmera ze wzglÄ™du na powtarzajÄ…ce siÄ™ niepowodzenia i zawodność jegometody, zaczÄ™li rozglÄ…dać siÄ™ za innymi Å›rodkami wspomagajÄ…cymi zabieg polegajÄ…cy tylko naprzekazywaniu samej siÅ‚y \yciowej.W Europie i Ameryce zaczÄ™to przeprowadzać eksperymenty.WkoÅ„cu doktor Freud odkryÅ‚ istnienie podÅ›wiadomoÅ›ci i opisaÅ‚ istotÄ™ sugestii, mimo i\ byÅ‚ jeszcze dalekood zrozumienia jej prawdy, którÄ… kahuni mieszkajÄ…cy na drugim kraÅ„cu Ziemi zdÄ…\yli ju\ dawno pojąć.Nie rozumiaÅ‚ on, \e ni\sze Ja jest odrÄ™bnym, niezale\nym duchem, a sugestia polega nawprowadzaniu do niego uksztaÅ‚towanych myÅ›li, tak by zostaÅ‚y zaakceptowane i zaowocowaÅ‚yodpowiedniÄ… reakcjÄ….To zdumiewajÄ…ce, \e Freud byÅ‚ tak blisko odkrycia staro\ytnej wiedzy psychologicznej: Jeszczeciekawszy jest fakt, \e kilka lat pózniej pewien Amerykanin, zegarmistrz Phineas Parkhurst Quimby,powróciwszy do stosowania metod leczniczych mesmeryzmu, odkryÅ‚ Wy\sze Ja kahunów i siÅ‚Ä™\yciowÄ… wysokiego napiÄ™cia.Gdyby\ ci dwaj mÄ™\czyzni mieszkali w jednym kraju i poÅ‚Ä…czyli swebadania, mogliby wówczas zrekonstruować podstawowe metody cudownego uzdrawiania.Ale có\,pracowali osobno i odkrycia ka\dego z nich pozostaÅ‚y niemal nie zauwa\one.Historia Freuda jest dobrze znana, o Quimbym maÅ‚o kto sÅ‚yszaÅ‚.Autentyczne jego dzieje znalezćmo\na w ksiÄ…\ce Horatia W.Dreseera The Quimby Manuscripts.Quimby nauczyÅ‚ siÄ™ mesmeryzmu w 1840 roku od podró\ujÄ…cego po Nowej Anglii Francuza.UrzÄ…dzaÅ‚ tu i ówdzie wystawy, a po kryjomu dokonywaÅ‚ uzdrowieÅ„.Jego ulubionym towarzyszem byÅ‚ niejaki Lucius Burkman.Ów mÅ‚odzieniec pod wpÅ‚ywem transumesmerycznego oÅ›wiadczaÅ‚, \e potrafi dojrzeć przyczyny choroby pacjenta, po czym przepisywaÅ‚stosowne lekarstwa.Rezultaty byÅ‚y jednak w najlepszym razie niepewne.Jednak\e z biegiem czasu wyniki Luciusa stawaÅ‚y siÄ™ coraz lepsze.MÅ‚ody czÅ‚owiek coraz częściejmiewaÅ‚ momenty osobliwego olÅ›nienia.Ju\ przedtem zresztÄ… umiaÅ‚ widzieć rzeczy na odlegÅ‚ość, aleteraz udawaÅ‚o mu siÄ™ dojrzeć równie\ fragmenty przyszÅ‚oÅ›ci.Pewnego razu, bÄ™dÄ…c w transie,powiedziaÅ‚ nieoczekiwanie do Quimby'ego: WidzÄ™ twoje nerki.SÄ… bardzo zniszczone, ale je\elipodejdziesz do mnie i pozwolisz mi naÅ‚o\yć na nie rÄ™ce, potrafiÄ™ ciÄ™ wyleczyć.Quimby rzeczywiÅ›cie przez jakiÅ› czas cierpiaÅ‚ na dolegliwoÅ›ci nerkowe.ChciaÅ‚ wiÄ™c sprawdzić, czyeksperyment siÄ™ uda, i zrobiÅ‚ to, co mu Lucius poleciÅ‚.Po pewnym czasie mÅ‚odzieniec zabraÅ‚ rÄ™ce ioÅ›wiadczyÅ‚, \e choroba zostaÅ‚a wyleczona.I rzeczywiÅ›cie, Quimby poczuÅ‚ siÄ™ zdrowy, ból i wszystkieobjawy zniknęły bezpowrotnie.To natychmiastowe uleczenie, którego doÅ›wiadczyÅ‚ na sobie samym, wstrzÄ…snęło nim do gÅ‚Ä™bi.PowziÄ…Å‚ przekonanie, \e Lucius dotknÄ…Å‚ jakiegoÅ› niewidzialnego, nieznanego zródÅ‚a leczniczego, istwierdziÅ‚, \e skoro jego towarzysz tego dokonaÅ‚, to i jemu powinno siÄ™ powieść.RozpoczÄ…Å‚ wiÄ™cintensywnÄ… pracÄ™ eksperymentalnÄ…, wykazujÄ…c du\Ä… wytrwaÅ‚ość i przebÅ‚yski prawdziwego geniuszu.Z jego sprawozdaÅ„ wynika, i\ po dÅ‚ugotrwaÅ‚ych wysiÅ‚kach i wielokrotnych próbach nauczyÅ‚ siÄ™ wkoÅ„cu nawiÄ…zywać kontakt z CzymÅ›, co odkryÅ‚ Lucius, i uzyskiwaÅ‚ od Tego pomoc w uzdrawianiu,ilekroć jej potrzebowaÅ‚.Nie udaÅ‚o mu siÄ™ stwierdzić, co To byÅ‚o, ale wyczuwaÅ‚ Jego obecność wmomentach kontaktu.DziÄ™ki owej obecnoÅ›ci uzdrowienia nastÄ™powaÅ‚y w sposób graniczÄ…cy z cudem,a on sam odnosiÅ‚ wra\enie, \e ma do czynienia z wcieleniem wielkiej mÄ…droÅ›ci.Nie znajÄ…c innejnazwy i czujÄ…c, i\ ten fenomen jest zbyt osobowy i bliski, by nazwać go Bogiem, okreÅ›liÅ‚ go po prostujako MÄ…drość.Jego sposób kontaktowania siÄ™ z MÄ…droÅ›ciÄ… polegaÅ‚ na cichym jej przywoÅ‚ywaniu bÄ…dz na cichejmodlitwie.NauczyÅ‚ siÄ™ tego po wielu latach praktyki.Kiedy ju\ kontakt zostaÅ‚ nawiÄ…zany, Quimby miaÅ‚dziwne poczucie olbrzymiej siÅ‚y, której u\ywaÅ‚ przy uzdrawianiu.NazywaÅ‚ jÄ… MocÄ….Z biegiem czasu Quimby coraz lepiej współpracowaÅ‚ z MÄ…droÅ›ciÄ… i jej MocÄ….WiedziaÅ‚ ju\, i\ mo\epo prostu usiąść koÅ‚o pacjenta i cicho poprosić MÄ…drość o diagnozÄ™ badanego przypadku i o jegouleczenie.DziÄ™ki specyficznemu, tajemniczemu procesowi umysÅ‚owemu otrzymywaÅ‚ inforniacje oprzebiegu leczenia.Czasami miaÅ‚o ono trwać kilka dni, a on codziennie otrzymywaÅ‚ wiadomoÅ›ci, jakpacjent czuje siÄ™ obecnie i jak bÄ™dzie siÄ™ czuÅ‚ nazajutrz.Jednego dnia choremu mogÅ‚o siÄ™ bardzopogorszyć, ale nastÄ™pnego dnia byÅ‚ ju\ caÅ‚kiem zdrowy.ZdarzaÅ‚y siÄ™ te\ wiadomoÅ›ci, \e choroba jestnieuleczalna.Wówczas Quimby dziwiÅ‚ siÄ™, \e coÅ› mo\e le\eć poza mo\liwoÅ›ciami leczniczymiMÄ…droÅ›ci.SzukaÅ‚ w swym umyÅ›le powodów tego stanu rzeczy.W koÅ„cu doszedÅ‚ do wniosku, \e wtakich przypadkach pacjent przypuszczalnie byÅ‚ ju\ u innych lekarzy, zanim przyszedÅ‚ po radÄ™ doniego, a ci dali mu nieodwracalnÄ… sugestiÄ™ mesmerycznÄ…, stawiajÄ…c diagnozÄ™ choroby.StarajÄ…c siÄ™ zneutralizować wpÅ‚yw owej przypuszczalnej sugestii, próbowaÅ‚ przekonać pacjentów,i\ jest ona istotnÄ… przyczynÄ… przedÅ‚u\ania siÄ™ choroby.Chocia\ owe tÅ‚umaczenia byÅ‚y ra\Ä…conielogiczne, to, jak siÄ™ zdaje, odnosiÅ‚y efekty, a zatem Quimby nadal ich u\ywaÅ‚.(Chyba wÅ‚aÅ›nie wtedyzapoczÄ…tkowaÅ‚ on sposób leczenia, który szeroko zaczÄ™to stosować dopiero po II wojnie Å›wiatowej, amianowicie dÄ…\enia do wprowadzenia pacjentowi jakichkolwiek fikcyjnych, czyli sztucznych,kompleksów, tak aby uwierzyÅ‚, \e one sÄ… zródÅ‚em chorób.NastÄ™pnie ten sztuczny kompleks usuwano,a pacjent najczęściej wracaÅ‚ do zdrowia).Nie w peÅ‚ni jeszcze usatysfakcjonowany Quimby, niestrudzony eksperymentator, poszukiwaÅ‚sposobu, w jaki mógÅ‚by wykorzystać gÅ‚Ä™boko zakorzenione w pacjencie przekonania religijne, tak abypomogÅ‚y one w procesie uzdrawiania.Wobec tego, \e wiÄ™kszość jego pacjentów nie wymagaÅ‚alogicznego traktowania spokojnie i dyskretnie podsuwaÅ‚ im teoriÄ™, \e Bóg, bÄ™dÄ…c sam istotÄ…doskonaÅ‚Ä…, nie mógÅ‚by stworzyć bytów niedoskonaÅ‚ych.Dlatego te\ wszelkie choroby, kÅ‚opoty i wogóle niedoskonaÅ‚oÅ›ci muszÄ… być dzieÅ‚em ludzkiego umysÅ‚u.SÄ… zatem nierzeczywiste, nietrwaÅ‚e icaÅ‚kowicie urojone.Wynika stÄ…d, \e kiedy ktoÅ› zdoÅ‚a pojąć i uwierzyć w tÄ™ wielkÄ… prawdÄ™, bÄ™dzie nanajlepszej drodze do wyleczenia.Z reguÅ‚y pacjenci pragnÄ™li odrzucić realność swych chorób, asugestia mesmeryczna sÅ‚u\yÅ‚a im w tym wzglÄ™dzie pomocÄ….(ByÅ‚ to rzeczywiÅ›cie zadziwiajÄ…cy sposóbatakowania utrwalonych przekonaÅ„ ni\szego i Å›redniego Ja.W rzeczywistoÅ›ci Quimby obracaÅ‚ siÄ™wokół zwykÅ‚ego kompleksu winy czy grzechu , nawet jeÅ›li nie w peÅ‚ni byÅ‚ Å›wiadom jego natury
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Tematy
IndexAndrews Ilona Kate Daniels 04 Magia Krwawi(1)
Andrews Ilona Kate Daniels 04 Magia Krwawi
Ilona Andrews Kate Daniels 04 Magia Krwawi
Stacia Kane Dolna Dzielnica 02 Nieœwięta Magia
Nora Roberts Znak Siedmiu #2 Magia i krew
Stone Lyn 02 Magia miłoœci
Gina Wilkins Magia i miłoœć
Gallo Max Napoleon 04 Niesmiertelny z Swietej Heleny
10 Narcissus in Chains PL (brak r. 47, 50, 54, 61)
Watala Elwira & Wiktor Woroszylski Zycie Sergiusza Jesienina