[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW Data: Grupa: 3-4-latki Cele: nawiązanie współpracy z rodzicami Pomoce: kaseta zSCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓWData:Grupa: 3-4-latkiTemat: Mamo, Tato pobaw się ze mnąCele: nawiązanie współpracy z rodzicamiPomoce: kaseta z nagraniami KLANZY, arkusze szarego papieru, farby, flamastry, krepina, kolorowy papier, materiał przyrodniczy, folia samoprzylepna, kolorowa włóczka.Metody: Metoda Ruchu Rozwijającego W.Sherborne, Pedagogika Zabawy.Przebieg:lRodzice wchodząc do sali przygotowują dla siebie i swojego dziecka wizytówki z imieniem w formie dowolnej.llZbieramy się w kole, by poznać swoje imiona.Każdy po kolei mówi swoje imię i to, co lubi najbardziej, np.„Mam na imię Agnieszka i lubię się śmiać”, „Mam na imię Kasia i lubię lody”.llNastępnie nauczycielka dokładnie objaśnia proponowany przebieg zajęcia i już za chwilę parami przygotowujemy portret rodzica lub dziecka.Wytypowana osoba kładzie się na podłodze, na arkuszu szarego papieru i zostaje obrysowana przez swojego partnera.Potem wspólnie ozdabiają i komponują portret wykorzystując różnorodny materiał, taki jak: farby, flamastry, krepinę, kolorowy papier, materiał przyrodniczy, folie samoprzylepną, włóczki itp.Gotowy portret podpisujemy i wieszamy w miejscu, w którym wszyscy mogą go podziwiać (korytarz przedszkolny).llTeraz proponuję zmianę rodzaju zajęć, jak to często bywa w przedszkolu, na zajęcia ruchowe.Wykorzystuję Metodę Ruchu Rozwijającego W.Sherborne oraz KLANZĘ.lPrzykłady zabaw:lSiadamy w kole na dywanie i witamy się piosenką inscenizowaną ruchem „Piosenka powitalna”.lWszyscy są witam Waszaczynamy już czas,jestem ja, jesteś Ty,raz, dwa, trzy.lObracamy się w pozycji siedzącej.llPoruszamy się po sali w klęku podpartym, a gdy muzyka milknie, szukamy partnera (rodzic - dziecko, dziecko - rodzica).llSiadamy plecami do siebie i pocieramy się wzajemnie.llNadal siedzimy tyłem do siebie, chwytamy się pod łokcie, rodzic naciąga swoje dziecko na swoje plecy.llDorośli leżą na plecach na obwodzie koła, głowami do jego środka.Dzieci przeskakują przez dorosłych, po całym obwodzie koła.llDorośli wykonują klęk podparty, głowami do środka koła.Dzieci przechodzą pod „domkami” i wracają do swojego rodzica.ll„Ślimaczki”, czyli siad naprzeciwko partnera, który jest lustrzanym odbiciem wykonywanych czynności.llDziecko leży na plecach, rodzic zaś ciągnie je po podłodze trzymając za nogi.ll„Tunel” dorosłych dla dzieci, pod którym przedszkolaki kolejno przechodzą.ll„Huśtawka” - dwoje rodziców huśta dziecko, trzymając je za nadgarstki i kostki nóg.ll„Relaks w foteliku” - dziecko siedzi pomiędzy nogami dorosłego, jest obejmowane przez rodzica i kołysane.llRelaksacja przy melodii „Salwy Garden” wg KLANZY.llNa zakończenie marsz dookoła sali i zabawa „Deszczyk” z Pedagogiki Zabawy.llNastępnie przechodzimy do sali zabaw, dzieci uczestniczą w zabawie dowolnej, rodzice przy poczęstunku rozmawiają z nauczycielką o postępach swoich pociech.lOpracowała: mgr Edyta Zatorska1 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blondiii.htw.pl