[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.I rzeczywiście  zgadza się to z chronologią Mateusza.Na początku swojej Ewangelii podaje on genealogięJózefa, przybranego ojca Jezusa i dodaje:Zatem wszystkich pokoleń było: od Abrahama do Dawida  czternaście; od Dawida do niewoli babilońskiej również czternaście i od niewoli babilońskiej do Chrystusa  także czternaście 3.Skoro wiemy, że upadek Jerozolimy i wygnanie %7łydów do Babilonu miały miejsce w roku 586 p.n.e.i że Jezus prawdopodobnie urodził się w 7 roku p.n.e.,prosta matematyka wskazuje, że dla Mateusza jedno pokolenie oznacza około czterdziestu lat [Długość trwania jednego pokolenia oznacza czas międzynarodzinami kolejnych pokoleń.W dzisiejszych czasach, w Europie, przyjmuje się, że trwa 20-30 lat.Należy pamiętać, że w starożytności ludzie żyli krócej niżobecnie (człowiek czterdziestoletni był już w podeszłym wieku), wcześniej też mieli dzieci.Przyjęcie czterdziestu lat dla jednego pokolenia jest więc nonsensem, nawetw dzisiejszych standardach.].Odliczając od narodzenia Jezusa 42 pokolenia wstecz, otrzymujemy datę 1684 jako początek generacji Abrahama.Odpowiada toDrugiemu Okresowi Przejściowemu w Egipcie  mniej więcej czasom inwazji Hyksosów.W okresie hyksoskim Egipt był rządzony przez cudzoziemskich władców i właśnie jeden z nich mógł być tym, z którym spotkał się Abram (Abraham) i któremuprzedstawił swoją żonę Saraj jako swoją siostrę:file:///F|/ksi%B9%BFki%20posegrgowane/G/Gilbert%20Ad.20Trzej%20kr%F3lowie%20nauczycielami%20Je/456-05.htm (2 z 9) [2008-09-25 23:52:25] 456 - "Magowie.Trzej królowie nauczycielami Jezusa" - Adrian G.GilbertKiedy zaś nastał głód w tym kraju, Abram udał się do Egiptu, aby się tam zatrzymać jako przybysz, gdyż wkraju był wielki głód.A gdy się już zbliżał do Egiptu, rzekł do swojej żony Saraj: Wiem, że jesteś pięknąkobietą.Gdy więc zobaczą cię Egipcjanie, powiedzą: To jest jego żona, i zabiją mnie, a ciebie zostawią przyżyciu.Mów więc, że jesteś moją siostrą, aby mi się dobrze wiodło ze względu na ciebie i abym dziękitobie pozostał przy życiu.Gdy Abraham przybył do Egiptu, zobaczyli Egipcjanie, że ta kobieta była bardzo piękna.A gdy ujrzeli jądworzanie faraona, wychwalali ją wobec faraona, i zabrano tę kobietę do pałacu faraona.Ze względu nanią wyświadczał Abrahamowi dobrodziejstwa, tak że miał owce, bydło, osły, niewolników i niewolnice, oślicei wielbłądy.Lecz Pan dotknął faraona i jego dom ciężkimi plagami z powodu Saraj, żony Abrama.Wezwał więc faraonAbrama i rzekł: czemuś mi to uczynił? Dlaczego nie oznajmiłeś mi, że ona jest żoną twoją? Dlaczegopowiedziałeś: ona jest siostrą moją, tak że wziąłem ją sobie za żonę? A teraz, tu jest żona twoja, wez ją iodejdz.Potem rozkazał faraon ludziom swoim, aby odprowadzili go wraz z żoną jego i wszystkim, co doniego należało 4.Ta historia, prawdopodobnie apokryficzna, przedstawia w zdecydowanie lepszym świetle Egipcjan niż Abrahama, który nie tylko tchórzliwie chował się za spódnicążony, ale w dodatku zajmował się czymś w rodzaju stręczycielstwa.Józef, prawnuk Abrahama, wypada o wiele lepiej.Według opowieści biblijnej, sprowadzony doEgiptu jako niewolnik, zostaje wyniesiony do rangi rządcy całego kraju, kiedy poprawnie interpretuje sny faraona.Nawet dzisiaj w Egipcie panuje przekonanie, że toon zbudował kanał Bahr Jusuf, łączący Nil z jeziorem Moeris (Bukat Qarun) i umożliwiający nawadnianie rozległych terenów uprawnych w oazie Fajum.Aby umocnićswoją pozycję wysokiego dygnitarza, Józef poślubił córkę arcykapłana z On (Heliopolis), która niemal na pewno pochodziła z rodziny królewskiej.Faraon, ustanawiając Józefa rządcą całego Egiptu, rzekł do niego:  Ja jestem faraonem, ale bez twojej zgodynikt nie ośmieli się czegokolwiek przedsięwziąć w całym kraju egipskim , i nadał Józefowi imię SafnatPaneach.Dał mu też za żonę Asenat, córkę kapłana z On, imieniem Poti-Fera 5.Asenat pózniej urodziła Józefowi dwóch synów: Manassesa i Efraima, którzy mimo że byli w połowie Egipcjanami  otrzymali specjalne błogosławieństwo odswojego dziadka, Jakuba (Izraela).Przyjął ich do rodziny jak równych swoim synom, z których najstarszy, Ruben, zgrzeszył śpiąc z konkubiną ojca.Gdy powiedziano Jakubowi:  Syn twój, Józef, przyszedł do ciebie , Izrael, z wysiłkiem usiadłszy na łożu, rzekłdo Józefa:  Bóg Wszechmogący ukazał mi się w Luz, w kraju Kanaan, i błogosławiąc mi powiedział do mnie:Ja uczynię cię płodnym i dam ci tak liczne potomstwo, że rozrośniesz się w wielki naród.Daję też ten otokraj przyszłemu potomstwu twojemu na własność na zawsze.A zatem dwaj twoi synowie, którzy ci się urodziliw Egipcie, zanim przybyłem do ciebie, do Egiptu, moimi są: Efraim i Manasses będą mi jak Ruben i Symeon 6.Jakub opłakał przed Józefem śmierć swojej ukochanej żony Racheli w drodze do Betlejem.Ja bowiem, gdy wracałem z Paddan-Aram 7, utraciłem Rachelę w Kanaanie, w drodze, kiedy pozostawałami jeszcze pewna przestrzeń, aby dojść do Efrata, i musiałem ją pochować tam, w drodze do Efrata,czyli Betlejem 8.Najwyrazniej piękna Rachela, dla której ręki Jakub poświęcił czternaście lat życia, pracując dla wuja w Hamanie, umarła rodząc przyrodniego brata Józefa, Beniamina [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blondiii.htw.pl