[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Podczas gdy globalne zagrożenie terrorystyczneewoluowało od poranka jedenastego września 2001, jednopozostało bez zmian: Al-Kaida i jej naśladowcy wciąż aktywnieplanowali mordowanie i okaleczanie na masową skalę wzachodniej Europie i w Stanach Zjednoczonych.Dame ElizaManningham-Buller, była dyrektor MI5, przewidywała, że walka zislamskim terrorem będzie  trwała całe pokolenie", podczas gdyinni urzędnicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo ostrzegali przed wieczną wojną", która zmusi Zachód do utrzymania agresywnychprogramów antyterrorystycznych przez całe dekady, jeśli niedłużej.Prawdopodobnie ostateczną długość globalnej wojny zterrorem wyznaczą, po części, potężne wstrząsy, do jakichdochodzi w świecie arabskim w czasie powstawania tej książki.Wiele będzie zależało od tego, która strona wyjdzie z tegozwycięsko.Jeśli zwyciężą siły umiaru i nowoczesności, możliwe,że zagrożenie terrorystyczne stopniowo osłabnie.Ale jeśliradykalni muzułmańscy duchowni i ich zwolennicy zdołają przejąćwładzę w takich krajach jak Egipt, Jordania i Syria, może sięokazać, że będziemy z sentymentem oglądać się na burzliwypoczątek dwudziestego pierwszego wieku jako na złotą erę wstosunkach pomiędzy islamem a Zachodem.PodziękowaniaTa powieść, podobnie jak poprzednie książki z serii oGabrielu Allonie, nie mogłaby zostać napisana, gdyby nie pomocDavida Bulla, który doprawdy należy do najlepszychkonserwatorów dzieł sztuki na świecie.Co roku David poświęca wiele godzin swego cennego czasu na doradzanie mi w kwestiachtechnicznych związanych ze sztuką restaurowania obrazów i naprzeglądanie mojego manuskryptu pod kątem ścisłości opisów.Jego znajomość historii sztuki przewyższa jedynie przyjemnośćprzebywania w jego towarzystwie, a przyjazń z nim wzbogaciłanaszą rodzinę w wielu różnych aspektach.Mam dług wdzięczności wobec wspaniałych doradcówartystycznych, Gabriela Catone'a i Andrew Rutha, za to, że wlistopadzie 2010 zabrali mnie na wieczorną aukcję sztukipowojennej i współczesnej w Christie's w Nowym Jorku iwtajemniczyli w taktykę związaną z kupnem obrazów wartychdziesiątki milionów dolarów.Prawdę powiedziawszy, świat aukcjio wysokich stawkach wydał mi się znacznie bardziej intrygującyniż świat szpiegów i terrorystów, a doświadczenie tamtegowieczoru miało ogromny wpływ na ostateczny kształt tej powieści.Rzecz jasna, Gabriel Catone i Andrew Ruth mają niewielewspólnego z fikcyjną postacią Nicholasa Lovegrove'a pozawyrafinowaniem i nadzwyczajną wiedzą na temat rynku sztuki.Kilku izraelskich i amerykańskich urzędników i ekspertówod antyterroryzmu rozmawiało ze mną na temat tła powieści idziękuję im teraz anonimowo, czyli tak, jak by woleli.RogerCressey, dyrektor do spraw ponadnarodowego zagrożenia wKrajowej Radzie Bezpieczeństwa w latach 1999-2001, byłnieocenionym zródłem informacji, jeśli chodzi o politykęantyterrorystyczną Stanów Zjednoczonych, i jeszcze lepszymprzyjacielem.Dla porządku dodam, że nie ma on jakichkolwiekpowiązań z firmą Rogers & Cressey z siedzibą przy Cannon Streetw Londynie.Mój drogi przyjaciel, wybitny anestezjolog doktor AndrewPate, doradzał mi w kwestii choroby znanej jako malformacjatętniczo-żylna albo AVM.Ponadto specjalne podziękowania dla M.który wyjaśnił mi pewne sprawy związane z gromadzeniemdanych.Nie będę udawać, że mam świadomość wszelkichtechnologii dostępnych amerykańskiemu, izraelskiemu i brytyjskiemu wywiadowi, ale starałem się pisać o nich w takisposób, który zarazem służyłby opowieści i nie zanudziłczytelników.Jestem pewien, że prawdziwe możliwościamerykańskiego rządu znacznie przekraczają wszystko, coopisałem na stronach Portretu szpiega.Pracując nad tymmanuskryptem, zaglądałem do setek książek, gazet i artykułów wczasopismach, a także na strony internetowe - jest ich stanowczozbyt wiele, by je tu wymienić.Byłoby jednakże zaniedbaniem zmojej strony, gdybym nie wspomniał dzieł naukowych i reportażytakich autorów, jak Steve Coli, Robert Lacey, James Bamford, RonSuskind, Jane Mayer, Jim Krane, Dore Gold, Robert F.Worth,Scott Shane, Souad Mekhennet i Stephen F.Hayes.Mieszkałem w świecie arabskim w latach osiemdziesiątych,toteż od samego początku byłem obeznany z potwornym uciskiem,jakiego doświadcza zbyt wiele kobiet w tym regionie.Ważnaksiążka Jan Goodwin Price of Honor ( Cena honoru) stanowiłanieocenione zródło, podobnie jak Inside the Kingdom (Wewnątrzkrólestwa) Carmen Bin Laden.Pisarka, aktywistka i komentatorkaIrshad Manji zainspirowała mnie swoją siłą ducha i wizją.Poruszająca relacja doktor Qanty A.Ahmed z okresu, jakispędziła, pracując w Arabii Saudyjskiej jako lekarka, pomogła milepiej zrozumieć wyzwania, przed jakimi stają kobietyprofesjonalistki w jednym z najbardziej konserwatywnychspołeczeństw na świecie.Zapadający w pamięć tytuł jej książki, In the Land ofInvisible Women (W krainie niewidzialnych kobiet), podobnie jakklarowność jej wizji przeniknęły do myśli mojej bohaterki, Nadiial-Bakari.Gdyby takie kobiety rządziły na Bliskim Wschodzie, jestempewien, że świat byłby znacznie lepszym miejscem [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blondiii.htw.pl
  •