[ Pobierz całość w formacie PDF ]
., (.) synowi [Duchowi w.] w ciciela [Ojca]spodoba si zamiar, eby niewolnik [Syn Bo y] zosta z nim razemwspó dziedzicem ( Pasterz Przypowie pi ta 2:8).Justyn M czennik (ur.100) Apologia I:6,2 .wreszcie Duchowiproroczemu, sk adamy uwielbienie i pok on.Patrz te pkt 16.1.Aneks 1.Tacjan (ur.130) Mowa przeciw Grekom 15 Nie pozostaje nam wi cnic innego jak (.) z czy nasz dusz z Duchem w.i zjednoczy si zNim w Boskim pokrewie stwie.List Barnaby (ok.130) których Duch Pa ski z góry przewidzia (6:14). Ignacy ( 107) nie mo na zwie Ducha, który jest od Boga.Onbowiem wie sk d przychodzi i dok d pod a i ujawnia rzeczy zakryte (.)Duch to og osi mówi c. ( Do Ko cio a w Filadelfii 7:1-2), B ciesilni moc Ducha ( Do Ko cio a w Smyrnie 13:1).Atenagoras (IIw.) by zrozumie , na czym polega jedno Syna i Ojcaoraz wspólnota Ojca i Syna, czym jest Duch, na czym polega ich jednooraz odr bno istot zjednoczonych - Ducha, Syna i Ojca ( Pro ba zachrze cijanami 12), Jak bowiem mówimy o Bogu, o Jego Synu-S owie i oDuchu wi tym, istotach stanowi cych jedno w zakresie mocy, arozdzielonych w zakresie funkcji na Ojca, Syna i Ducha ( Pro ba zachrze cijanami 24).Ireneusz (ur.130-40) Bóg nie potrzebowa tak e pomocy dlastworzenia tego, co sam zamierza stworzy , jakby nie mia w asnych r k.Jest przy nim stale i S owo, i M dro , Syn i Duch, dzi ki którym i przezktórych stworzy wszystko w sposób wolny i swobodny, bo do nichpowiedzia : uczy my cz owieka na obraz i podobie stwo nasze [Rdz1:26] ( Przeciw herezjom 4:20,1).Tertulian (ur.155) I dlatego Duch jest Bogiem i S owo jest Bogiem,poniewa pochodzi od Boga, ale nie jest tym samym, od którego pochodzi( Przeciw Prakseaszowi 26:6); jeste my chrzczeni nie raz, lecz trzy razy,w ka de pojedyncze imi ka dej poszczególnej osoby (j/w.26:9), trzyrazy na dzie modlili si , jako d nicy wobec trzech Osób - Ojca, Syna iDucha w. ( O modlitwie 25; por. O chrzcie 6).Hipolit (ur.przed 170) wierzymy Synowi i oddajemy cze Duchowiw. ( Przeciw Noetosowi 12).Orygenes (ur.185) Pouczyli nas wreszcie aposto owie, e Duch w.jest zjednoczony z Ojcem i Synem w chwale i godno ci ( O zasadach1:Przedmowa,4), Inni, czytaj c tekst: Po wam Pocieszyciela, Duchawi tego [J 14:16, 26], nie chc uzna , e chodzi tu o trzeci Osob ,ró od Ojca i Syna, o bosk i wznios Istot , lecz twierdz , e s owa teodnosz si do aposto a Paw a ( Homilie o Ewangelii w.ukasza 25:5).Nowacjan (ur.200) On jest dany jako mieszkaniec dla naszych cia isprawca wi to ci.On czyni c to w nas, prowadzi nasze cia a dowieczno ci i zmartwychwstania niezniszczalno ci, skoro je przyzwyczajado zwi zku z Nim poprzez niebiesk moc i do po czenia z boskwieczno ci Ducha wi tego.Nasze cia a rozwijaj si w Nim i poprzezNiego do osi gni cia nie miertelno ci, podczas gdy ucz si kierowaumiarkowanie zgodnie do Jego polece ( O Trójcy wi tej 29:169).Wi cej o nauce poszczególnych pisarzy wczesnochrze cija skich patrzmoje art.na www.trinitarians.info.15.TRJCA WI TA15.1.Ucz , e okre lenie Trójca w.nie wyst puje w NT i Biblia o Niejnie naucza.Dlatego nauka ta jest fa szywa ( B dziesz móg. s.39).W Wyzwoleniu (s.223) podawali te nieprawd , e my uczymy, e Bóg,Jezus i Duch wi ty s trzema osobami w jednej osobie.Oto opiniaRussella o Trójcy w.: Ja w zupe no ci wierz w tak Trójc , jakprzedstawia Biblia.Biblia mówi o Ojcu i ja w to wierz , Biblia mówi oSynu, ja i w to wierz , Biblia mówi o duchu w.i ja równie w to wierz.Ja wierz we wszystko co, mówi Biblia.A je eli ktokolwiek znajduje tekst,który mówi o Trójcy ja b i w to wierzy , (.) Za taki tekst zaraz da bym10 dolarów.Ja nie mog znale adnych odno ników do Trójcy w Biblii( Co kaznodzieja Russell odpowiada. s.628).W latach 20-tychRutherford podbi stawk i wyd.ulotk pt. Nagroda za Obron WiaryRzymsko-Katolickiej $1500 , w której w punkcie 15 podano: Kto dadowód, e jest jeden Bóg w trzech osobach czyli trójca, dostanie stodolarów ; por.podobna ulotka w Polsce ( Rocznik wiadków Jehowy1994 s.182).Odpowied.1) NT nie zawiera okre lenia Trójca w. , ale to nieoznacza, e Bóg nie dzia a i nie istnieje w Niej.NT nie zawiera te wieluów, którymi pos uguj si J np
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Tematy
IndexO. CZESŁAW KANIAK ZA PRZYCZYNĽ MARYI PRZYKŁADY OPIEKI KRÓLOWEJ RÓŻAŃCA WIĘTEGO (Przykłady na maj) Tom I
Roberts John Maddox SPQR 3 wietokradztwo na misteriach
Ryan William Aleksiej Korolew 01 więtokradcy
Heydecker Joe III Rzesza w wietle Norymbergi
McNaught Judith Szepty w wietle księżyca
Marciniak Barbara wietlana rodzina
Wilhelm Huenermann więty i diabeł
Kochanowska Maria Basnie, podania i legendy polskie
Katsu Alma Wieczni
54. X Wing 6 Aaron Allston Zelazna Piesc upload by herbatniq