[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.A cele państwa były różne.(St.Grabski "Państwo Narodowe'").Mamy więc dalsze wytyczne: Przystosować naród polski do spełnienia zadań narzuconych mu przez historię.Upodstaw tego przystosowania do rytmu nadchodzących czasów w pierwszym rzędzie musi być uzdolnienienarodu do pracy w planistycznym systemie społeczno-gospodarczym.Olbrzymich zaległości stojących przednarodem polskim do odrobienia nie będzie można pokonać inaczej jak pobudzając jednostki do najwyższegowysiłku psychicznego i fizycznego, do zdobycia się na najwyższą wytrwałość i wytrzymałość pracy.Musimysięgnąć do rezerw duchowych człowieka, wyzwolić bodzce emocjonalne, pozwalające jednostce zdobyć się nanajwyższy wysiłek w bardzo trudnych warunkach życiowych.* * *A więc sumujemy:1.Zniszczyć sektor tradycyjny a tym samym przezwyciężyć indywidualizm wegetacyjny możemy tylkopzeciwstawiając mu pozytywny ideał, służący za punkt archimedesowy dzieła odnowy Polski.2.Idea Narodowej Wspólnoty Tworzącej jest punktem wyjścia rewolucji kulturowej; opiera się ona na czterechzasadach:a) powinności dzieła,b) dynamicznej jednostki uspołecznionej,c) czynnej miłości człowieka,d) etyki dzieła.3.Dzięki dokonaniu rewolucji kulturowej, będziemy mogli wyzwolić utajone napięcia żywiołu emocjonalnego zpsychik milionów Polaków i skierować jako żywą energię na cele dziejowe narodu, wykorzystując planizm ipaństwo ludowo-demokratyczne, jako wspaniałą szansę historyczną.Rozdział VIII.Metody i etapy dokonania rewolucji kulturowej.1.Wytyczne działania.Cel który nam przyświeca polega na likwidacji tragicznego rozszczepienia u fundamentów bytu narodowego,dzięki któremu sektor planistyczny wbrew wszelkim pozorom jest zawieszony w powietrzu.Najbardziejpostępowa i wydajna struktura społeczno-ekonomiczna, którą uzyskaliśmy w wyniku drugiej wojny światowejnie posiada oparcia w polskiej psychice zbiorowej ciążącej we wręcz przeciwnym kierunku.Zasady odnowykultury polskiej, streszczone w poprzednim rozdziale pozwalają nam dopiero na konkretne myślenia o tym jak,jakimi środkami i metodami należy posługiwać się by cel osiągnąć.Dopóki nie został rozpoznany istotny kręgosłup wartości indywidualizmu wegetacyjnego, nie byliśmy w stanieokreślić co tu jest sektor tradycyjny i jaką jest jego rola.Tym samym nie było mowy o tym by skutecznieugodzić w chorobę.Czy można w ogóle leczyć utajoną, niewidoczną chorobę u człowieka, który ze swejchoroby jest dumny, posiada doskonałe samopoczucie, na osobników zdrowych patrzy z politowaniem, a niedające się ukryć niedołęstwo w pracy i w zdolności do wysiłku fizycznego i umysłowego, tłumaczy zapomocąróżnych "przekonywających" przyczyn?Zasady odnowy pozwalają na zdecydowane rugowanie choroby.Stoi przed nami kwestia już tylko naturytechniczno-realizacyjnej.Trzeba zasady odnowy uczynić panującymi w polskiej kulturze duchowej, a tymsamym dzieło rewolucji charakteru narodowego zostanie dokonane.Gdy przeciętny Polak zamiastwspółczesnego doznawania świata wysnutego z zasad rozpadu.rozpocznie czuć w kategoriach powinnościdzieła, pojmowania swego "ja" jako zadania, i t.p.zniknie wiekowy koszmar nas dławiący.Konkretnie oznacza to, likwidację nastroju opozycji szerokich mas wobec Trzeciej Rzeczypospolitej.Potęgawspółczesnych środków wychowania i kształtowania opinii publicznej w oparciu o zasady odnowy, pozwalasnuć przewidywania o decydującej przemianie nastrojów masowych.Głęboki rozdzwięk, istniejący pomiędzymasami i sektorem planistycznym jest do usunięcia.W innym aspekcie jest to, a) zniszczenie podstaw sektoratradycyjnego, b) upowszechnienie zasad odnowy w umysłowości mas, co jest właśnie rewolucją charakterunarodowego i c) włączeniem twórczych sił polskiej gleby etnicznej w aparaturę sektora planistycznego.%7ływe siły narodu są dziś w służbie sektora tradycyjnego.Dzielność i dynamika młodzieży, kierującej sięodruchem prapatriotyzmu została zaprzągnięta do obrony wartości i instytucji, dzięki którym naród pogrążył sięi trwa w dziejowym marazmie.Sektor tradycyjny i żywotne interesy narodu w perwersyjny sposób sąutożsamione.I niema sposobu przekonania kogoś, że jest inaczej, dopóki sektor tradycyjny monopolistyczniepanuje w polskiej umysłowości.Upowszechnienie zasad odnowy kładzie temu kres.Dopiero myślenie wysnute zducha powinności i etyki dzieła, pozwoli na odszczepienie prapatriotyzmu od norm sektora tradycyjnego.Przyjdzie ta doniosła chwila, gdy coraz szerszy krąg Polaków, czuć będzie, iż miłość ojczyzny pobudzać winnawstręt i nienawiść do tego wszystkiego co dziś za "prawdziwą" kulturę polską jeszcze uchodzi, co jestjednocześnie uświęconym i szanowanym marazmem.Zasady odnowy pozwalają nam rozplanować system działania wśród ciemnych przedtym i nieuchwytnychwymiarów.Dzięki temu wielkie siły motoryczne, które przedtym były wykolejone w łożysko opozycji zostanąteraz włączone w konstruktywne dzieło wydzwignięcia Polski.Odizolowanie "prapatriotyzmu" od skazanego nazagładę sektora tradycyjnej choroby, będzie walnym krokiem w tym kierunku.2.Metodyka rewolucji kulturowej.Rewolucja charakteru narodowego, rysująca się nam, jako decydujący etap wydzwignięcia się Polski zdziejowych bezdroży jest zadaniem najbardziej niezwykłym.Mówiliśmy już o tym, że w dziejach nie znamywypadku aby naród pogrążony w wegetacyjnych ideałach mógł usypiającą moc tych ideałów świadomieprzezwyciężyć i wydobyć się z matni.Wynika to stąd, że po pierwsze: wegetacyjny styl życia odpowiada starymdyspozycjom człowieka do bezwładu, przez co w pewnych warunkach chętnie go się przyjmie, a po wtóremarazm opanowuje świat pojęć, dzięki czemu umysł staje się jego tubą.Prowadzi to dalej do trwałej postawyobronnej wegetacyjnego stylu życia, która konsekwentnie rozwinięta, daje widmo "kompensacji ujemnej"."Kompensacja ujemna" polega na wierze, że wartości indywidualizmu wegetacyjnego są "dobrem absolutnym",doskonałością niedoścignioną, a więc nie mogą być przyczyną upadku.W skrajnym wypadku nawet same klęskitraktuje się, jako tytuł do wyższości "moralnej" wobec brutalnej siły.Cała prawie nasza historiozofia od XVIIIw, wyrasta z gruntu kompensacji ujemnej.Ideologia "Chrystusa narodów", "mesjanizmu", cała prawie twórczośćtrzech naszych wieszczów, to przykład kompensacji ujemnej.Przeciwieństwem "kompensacji ujemnej" jest "kompensacja dodatnia".Istotą jaj jest powiązanie związkiemprzyczynowym marazmu z jego zródłem, i krytyczny stosunek nie tylko do nędzy.upadku, niedorozwojuuchwytnego zmysłowo, ale i do jego utajonego zródła
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Tematy
IndexGauze Jan Brazylia 02 Brazylia mierzona krokami
Jan van Helsing & Franz von Stein Buch 3 Der dritte Weltkrieg (1996)
Długosz Jan Roczniki czyli kroniki Królestwa Polskiego III IV
Chodakiewicz Marek Jan Po Zagładzie. Stosunki polsko żydowskie 1944 1947
Wagner Jan Costin Kimmo Joentaa 03 Zima Lwow
Długosz Jan Roczniki czyli Kroniki... 2 [Księgi III i IV]
Stan wojenny w Wielkopolsce, red. Stanisław Jankowiak i Jan Miłosz
Kempff Martina Katedra heretyczki (2)
Knapp Caroline Alicji K. życiowy poradnik, bezradnik
SUSAN McCARTH Y Becoming a Tiger How Baby Animals Learn to Live in the Wild