X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Metoda ta pozwala ustalić normy indywidualne dla pojedynczych asortymentów i normy grupowe.W metodzie statystyczno -analitycznej obliczenia opierają się na analizie cykliczności dostaw - chodzi tu o odstęp między kolejnymi dostawami.Na podstawie analizy wyznacza się normę zapasu zmiennego, zapasu minimalnego.W tych metodach uwzględnia się zmienne warunki dyktowane przez dostawców, jednocześnie przyjmuje się stały poziom zużycia.II Metody optymalizacyjneTu wielkości sterujące ustala się na podstawie kryterium funkcji kosztów całkowitych.Koszty całkowite to koszty:ltworzenia zapasu obejmujące:llkoszty bezpośrednie związane ze sprowadzaniem dostawy (np.koszty transportu i ubezpieczenia),llkoszty pośrednie, np.koszty związane z utrzymaniem służb zaopatrzenia i zbytu,llkoszty utrzymania zapasu:llkoszty magazynowania,llkoszty finansowe,llkoszty starzenia się zapasów,llkoszty wyczerpywania się zapasów - są to koszty wynikające z niewywiązywania się z kontaktów, z przerw w produkcji itd.lIII grupa metod dynamicznych ( klasyczne metody), należą tu dwa modele:lmodel poziomu zapasu wyznaczającego moment zamawiania,llmodel stałego cyklu zamawiania.lModel poziomu zapasu wyznaczającego moment zamawiania opiera się na dwóch parametrach sterujących:lstała partia dostawy ustalona metodami optymalizacyjnymi (z grupą metod sterowania),llpoziom zapasów decydujący o momencie zamawiania.lPrzebieg sterowania obejmuje obniżenie faktycznego zapasu poniżej poziomu zapasu sterującego, co jest sygnałem do uruchomienia dostaw o stałej wielkości, przy czym zapas sterujący określa się na podstawie okresu realizacji zamówienia i wielkości zużycia w jednostce czasu.W obliczeniach przyjmuje się wariantowo zarówno stałość czasu realizacji zamówień i zużycia jak i stochastyczny, stacjonarny charakter tych dostaw.Od lat 70 - tych stosuje się bezzapasową strategię zarządzania przedsiębiorstwem ( metoda Toyoty, Kanban), które zakładają:lmax zmniejszenie partii produkcyjnych,lllikwidację wąskich przekrojów ,llskracanie czasu przezbrajania maszyn,llwysoką jakość produkcji i niezawodność technologii,llzespołowy charakter kierownictwa i pracowników,llutożsamianie się celów pracowników z celami firmy,llróżne inicjatywy pracownicze: pobudzanie i motywowanie przez systemy motywowania pracowników.lZmierza się generalnie do redukcji zapasów materiałowych.Redukcja zapasów materiałowych, odpowiednia ekonomika zaopatrzenia pozwalają w rzeczywistości na obniżenie cen nabycia materiałów i kosztów zakupu, pełne i rytmiczne zaopatrzenie, obniżenie zapasów (w tym zapasów nieprawidłowych).W tym zakresie ważną rolę odgrywają działania menedżerów, zmierzające do:lustalenie właściwej struktury i poziomu zakupów,llwyszukanie optymalnych i tanich źródeł dostaw,llprzeprowadzenie w odpowiednim czasie pertraktacji handlowych w związku z wcześniej złożonymi ofertami,llwybór optymalnego rodzaju transportu,llopracowanie harmonogramu dostaw,llewidencja i kontrola realizacji dostaw i zamówień oraz ich aktualizacja,llprzyjmowanie i rozliczanie dostaw zgodnie z systemem finansowym danego przedsiębiorstwa.lDo działań, które wpływają na doskonalenie sfery zaopatrzenia możemy zaliczyć:lmarketing zaopatrzenia ( zakupu ),llpolitykę zaopatrzenia,llwykorzystanie koncepcji cyklu życia produktu w zaopatrzeniu.lMarketing zakupu jako forma aktywności skierowana na dostawców pozwala rozpoznać strukturę rynku zaopatrzenia, zapewnia jego przejrzystość, orientację w potencjalnych kierunkach substytucji obiektów zakupu i dostarcza instrumentów do aktywnego oddziaływania na rynek zaopatrzenia.Możliwości wpływu na rynek zaopatrzenia są określone za pomocą czterech zmiennych, zwanych mix -marketingiem zakupu:lprzedmiot zakupu,llcena,llźródło zaopatrzenia,llkomunikacja z otoczeniem zaopatrzeniowym.lAd.1 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blondiii.htw.pl


  • Drogi uЕјytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    PamiД™taj, Ејe dbamy o TwojД… prywatnoЕ›Д‡. Nie zwiД™kszamy zakresu naszych uprawnieЕ„ bez Twojej zgody. Zadbamy rГіwnieЕј o bezpieczeЕ„stwo Twoich danych. WyraЕјonД… zgodД™ moЕјesz cofnД…Д‡ w kaЕјdej chwili.

     Tak, zgadzam siД™ na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerГіw w celu dopasowania treЕ›ci do moich potrzeb. PrzeczytaЕ‚em(am) PolitykД™ prywatnoЕ›ci. Rozumiem jД… i akceptujД™.

     Tak, zgadzam siД™ na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerГіw w celu personalizowania wyЕ›wietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treЕ›ci marketingowych. PrzeczytaЕ‚em(am) PolitykД™ prywatnoЕ›ci. Rozumiem jД… i akceptujД™.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.