[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Produkty oferowane są nabywcom za pośrednictwem:ldrukowanych katalogówllkatalogów nagranych na wideokasety i ofert prezentowanych w telewizjillkatalogi nagrywane na dyskietki domowych komputerówlldrukowanych w prasie lub przesyłanych pocztą listów, prospektów, folderów itp.informacji o produktach i usługach wraz z formularzem zamówieńllinnych rodzajów mediów np.kina, radiolAsortyment firm wysyłkowych jest bardzo szeroki.Sprzedawane są także usługi turystyczne, ubezpieczeniowe, gastronomiczne (np.pizza na zamówienie), przewozowe i inne.Zamówienie na towary można składać za pomocą telefonu, teletekstu, komputera.Zamawiane towary dostarczane są do domu.DYSTRYBUCJA WIELOKANAŁOWA Jej stosowanie zwiększa udział w rynku, lepiej dostosowuje dystrybucję do wymogów rynku heterogenicznego, stwarza konkurencję miedzy pośrednikami, zmniejsza ryzyko zależności wyników finansowych producenta od współpracy z jednym pośrednikiem.DYSTRYBUCJA INTENSYWNA Polega na umożliwieniu potencjalnym nabywcom zakupu określonych produktów przy minimalnym wysiłku.Produkty te są oferowane w maksymalnej liczbie punktów sprzedaży.Są to na ogół produkty codziennego użytku, często nie wybieralne (podstawowe artykuły spożywcze, gazety, środki higieny).DYSTRYBUCJA SELEKTYWNA Polega na celowym korzystaniu przez producenta z ograniczonej liczby pośredników i sprzedaży produktów przy pomocy wielu, ale nie wszystkich detalistów działających na danym terenie.Jest stosowana przy sprzedaży produktów wybieralnych.Producent oczekuje od pośredników określonych czynności dystrybucyjnych (np.pokazów użycia danego produktu, serwisu instalacyjnego, naprawczego itp.) Selektywna dystrybucja jest dla pośrednika, gdyż przyczynia się do ograniczenia konkurencji ze strony sprzedających ten sam produkt oraz zwiększa pewność ustalonych cen i spodziewanych zysków.DYSTRYBUCJA EKSKLUZYWNA Polega na wyborze przez producenta jednego (lub kilku) pośrednika i przyznania mu prawa wyłączności sprzedaży na danym obszarze.Stosowana jest przy sprzedaży produktów luksusowych, specjalnych lub takich, które w wyobrażeniu nabywców nie mają substytutów (np.fortepiany, samochody, droższe meble).Przy ich zakupie nabywcy zwracają uwagę głównie na markę, jakość produktu.PROJEKTOWANIE I WYBÓR KANAŁÓW DYSTRYBUCJIETAPY PROJEKTOWANIA KANAŁÓW DYSTRYBUCJIlsformułowanie celów dystrybucjillidentyfikacja alternatywnych kanałówllocena kanałów alternatywnychllwybór kanałów dystrybucjillocena i wybór konkretnych pośrednikówlWYMAGANIA NABYWCÓW WYWIERAJĄ WPŁYW NA RODZAJ KANAŁÓW DYSTRYBUCJIluzyskanie pożądanych informacji o produkciellumożliwienie zakupu produktów dobrej jakości w partiach dostosowanych do zamówieńllskrócenie czasu poszukiwania produktów i kosztów ich transportu do miejsc konsumpcji.lCECHY PRODUKTU WYWIERAJĄ WPLYW NA RODZAJ KANAŁÓW DYSTRYBUCJI Te cechy to : rodzaj, cena, wybieralność, częstotliwość zakupu, sezonowość występowania, stopień złożoności, faza cyklu życia.Cechy te:lprzesądzają o sposobie zachowania się nabywców przy zakupie określonych produktówlldecydują o wymaganiach stwarzanych przez produkty odnośnie do warunków transportowania, magazynowania, zabezpieczania ciągu chłodniczego, sposobu udostępniania nabywcomlMETODY OCENY EKONOMICZNEJ EFEKTYWNOSCI KANAŁUljednoczynnikowa, heurystyczna metoda oceny kanałów dystrybucjillmetoda oceny punktowejllanaliza portfoliollanaliza punktu krytycznegolLOGISTYKA DYSTRYBUCJILOGISTYKA DYSTRYBUCJI Obejmuje wszystkie czynności związane z przemieszczeniem i dostarczeniem wytworzonych produktów do miejsc ich użytkowania lub konsumpcji.Są to czynności związane z zamawianiem produktów, ich transportem, magazynowaniem, sortowaniem, sprzedażą [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blondiii.htw.pl