[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Broszury wydawane przez miasta w celu pozyskania inwestorów (wg Letarta) można podzielić na:lbroszury opiniotwórcze (kształtujące ogólny wizerunek o danym miejscu) - określone położenie, dostępność komunikacyjna, walory turystyczne, instytucje działające na danym terenie, struktura władzy lokalnej, fragmenty strategii, logo, hasło reklamowe,llbroszury tematyczne - poświęcone określonej dziedzinie działalności danego miejsca np.zebrane informacje o systemie oświatowym, informator kulturalny (teatry, filharmonie), broszury turystyczne,llbroszury referencyjne - zawierają referencje różnych firm działających na terenie danego miasta np.informacja o wdrożeniu przez firmę zapewnienia jakości.llprospekty produktów - zawarte są konkretne produkty inwestycyjne poszczególnych firm oraz portrety firm.llbroszury informacyjne - (podręczniki inwestora) dokument ten dostarczają władze lokalne potencjalnym inwestorom, są to informacje dot.procedury, która się wiąże z zainwestowaniem (tzw.mapa inwestora).lTypy ogłoszeń prasowych:lwkładki lub dodatki ogłoszeniowe utrzymane w stylu redakcyjnym,llstrony lud dodatki nadzwyczajne, które składają się częściowo od redakcji, a większa część to materiały reklamodawców (reklamy miasta, przedsiębiorstwa),llogłoszenia wyspy (rozmiary 5-6 cm) są zamieszczane wewnątrz artykułu redakcyjnego.lPodstawowe środki public relations (kontakty z mediami):lrozdzielnik prasowy (wykaz adresów redakcji, dziennikarzy, z którymi się współpracuje),lladresy poczty elektronicznej,llprzygotowana co jakiś czas informacja prasowa,llkonferencje prasowe (stworzenie stanowiska rzecznika prasowego lub zatrudnienie dziennikarza),llredagowanie gazety miejskiej,llwkładki do gazety regionalnej,llwycieczki prasowe,llkontakty osobiste z prasą (przyjęcia).lPrzesyłka osobista - to jedna z odmian reklamy jest to tzw.reklama pocztowa i polega na wysyłaniu pod konkretny adres oferty do konkretnego inwestora.Na przesyłkę osobistą powinno składać się:lkoperta powinna zawierać nadruk firmowy, logo,lllist specjalny, w którym prezydent (burmistrz) zwraca się do adresata z konkretną ofertą, własnoręczny podpis (przejaw szacunku),llmateriały informacyjne (foldery, katalogi, kasety video, CD ROM), które mają uzupełnić przekaz zawarty w liście,llformularz odpowiedzi za pomocą, którego adresat będzie podtrzymywał kontakt,llgadżet, upominek reklamowy.lOferta zagospodarowania działek to forma reklamy.Powinna ona zawierać:lnazwa działki, symbole,llwielkość działki,llpreferowany rodzaj działalności gospodarczej, preferowany rodzaj zabudowy (zgodny z planami zagospodarowania),llrodzaj własności i adresy właścicieli,llproponowana forma zbycia terenu na rzecz inwestora (dzierżawa, sprzedaż),lldostęp komunikacyjny, wyposażenie infrastrukturalne (podłączenie do sieci kanalizacyjnej, wodociągowej),lldodatkowe inwestycje (np.budowa drogi dojazdowej),llinformacja dot.prowadzonej wcześniej działalności gospodarczej na danym terenie (np.teren skażony ekologicznie),llokreślone procedury postępowań biurokratycznych,llinformacje dot.ulg finansowych,llogólne informacje o danym terenie.lZaliczenie:lEwolucja samorządności.llTradycja samorządu.llSamorząd reaktywowany w 1999 r.uzupełnienie samorządu o samorząd powiatowy i wojewódzki.llRozwój lokalny.llEuropejska Karta Samorządu Terytorialnego.llObowiązujące ustawy.llPodstawowe cechy samorządu terytorialnego (podmiot, przedmiot, zadania, nadzór).llCztery wyzwania stojące przed samorządem.llModel władzy przedsiębiorczej.llFaza ewolucji administracji samorządowej.llEwolucja koncepcji marketingu (genering marketing).llPodstawy teoretyczne marketingu terytorialnego.llZarządzanie strategiczne.llGłówni aktorzy sceny lokalnej.llGłówne grupy planistyczne tj.mieszkańcy, władza lokalna, przedsiębiorcy.llSfera działań marketingu.llRynki docelowe (wewnętrzny, zewnętrzny).llTypy strategii miasta (gminy), analiza SWOT.llStrategia agresywnallStrategia konserwatywnallStrategia konkurencyjnallStrategia defensywnal
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Tematy
IndexEkonomia%2B %2Bzagadnienia%2B%252818%2Bstron%2529%25281%2529
międzynarodowe stosunki gospodarcze zagadnienia (30 stron)
typologia polityki społecznej (10 stron)
Historia+my%C5%9Bli+ekonomicznej+%2851+stron%29
Transport+i+przechowywanie+towar%C3%B3w+%2813+stron%29
Prawo+Bankowe+ +Komentarz+%28719+Stron%29
Ekonomika i zarządzanie przedsiębiorstwem (49 stron)(1)
Finanse i rozliczenia międzynarodowe (26 stron)
Jankovsky Jason Alan Time Compression Trading. Exploiting Multiple Time Frames In Zero Sum Markets
Benzoni Juliette Fiora 02 Fiora i zuchwały