X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.dostęp do tanich źródeł zaopatrzenia, optymalna lokalizacja, sprawny serwis, czy szybkie tempo realizacji zamówień.Cele strategiczne określają, co konkretnie przedsiębiorstwo chce osiągnąć w kolejnych okresach.Funkcjonalne programy działania są przełożeniem koncepcji strategii na kolejne działania na każdym stanowisku pracy, na codzienne zachowanie każdego pracownika.W firmach dużych, zdywersyfikowanych zarządzanie strategiczne realizowane jest na trzech poziomach:lNa poziomie całej firmy (globalna strategia przedsiębiorstwa0llNa poziomie jednostek strategicznych (strategie poszczególnych obszarów działalności przedsiębiorstwa - strategie autonomicznych jednostek gospodarczych)llNa poziomie funkcjonalnym (strategie funkcjonalne - dziedzinowe)lGlobalna strategia przedsiębiorstwa dotyczy całego przedsiębiorstwa, a polega głównie na wyborze dziedzin działalności gospodarczej, w których przedsiębiorstwo chce działać oraz tych, którymi nie jest zainteresowane, jak również na pozyskaniu zasobów i ich alokacji pomiędzy poszczególne rodzaje działalności.Strategie poszczególnych obszarów działalności gospodarczej (strategie na poziomie jednostki gospodarczej) polegają głównie na określeniu zakresu danego obszaru działalności gospodarczej, wyborze rodzaju pożądanej konkurencyjnej i określeniu sposobu działania w danej branży lub w danym segmencie rynku.Strategie funkcjonalne tworzą ramy do zarządzania takimi funkcjami jak: marketing, finanse, prace badawcze i rozwojowe, kadry, ekologia, produkcja.Strategie te polegają na określeniu, w jaki sposób dana funkcja ma być realizowana, by sprzyjała uzyskaniu pożądanej przewagi konkurencyjnej, oraz na koordynacji danej funkcji z innymi funkcjami.PROCES ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGOObecnie akcentuje się fakt, że na proces zarządzania strategicznego składają się elementy, pomiędzy którymi zachodzą wzajemne interakcje.ANALIZA STRATEGICZNAAnaliza strategiczna koncentruje się na określeniu pozycji strategicznej przedsiębiorstwa.Podstawowym celem jest określenie kluczowych czynników, wpływających na obecną i przyszłą pozycję organizacji.Analiza strategiczna dotyczy następujących wymiarów:lOtoczenia (szanse i zagrożenia)llZasobów organizacji (potencjału organizacyjnego)llOczekiwań grup interesu (cele podmiotów zainteresowanych)lIstotnym elementem w analizie strategicznej jest identyfikacja kultury organizacyjnej, tj.założeń i poglądów wszystkich uczestników organizacji, zgodnie z którymi działają.WYBÓR STRATEGIINa wybór strategiczny składa się tworzenie opcji strategicznych, ocena opcji i wybór strategii [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blondiii.htw.pl


  • Drogi uĚźytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.