X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wyprowadzenie informacji poza przedsiębiorstwo często rodzi obawy o ich bezpieczeństwo i poufność.Profesjonalne centrum danych, obsługujące wielu klientów, dysponuje najczęściej znacznie lepszymi zabezpieczeniami na wypadek awarii serwera, zerwania łącza, braku prądu czy pożaru.Outsourcing zapewnia stały poziom kosztów przynajmniej na kilka lat.Jego zaletą jest też stosunkowo tani dostęp do najnowszych technologii.Firmie specjalizującej się w takiej działalności znacznie łatwiej ponosić wydatki na modernizację sprzętu i uaktualnianie aplikacji.Ponadto w razie potrzeby może ona bardzo szybko - na stałe lub czasowo - udostępnić dodatkowe zasoby.Co najważniejsze, z klienta spada odpowiedzialność za pozyskanie wysokiej klasy specjalistów, a ich wynagrodzenia rozkładają się między kilka lub kilkanaście podmiotów.Firmy analityczne oceniają, że outsourcing może ograniczyć wydatki na IT nawet o kilkadziesiąt procent.Outsourcing logistycznyIstnieje wiele korzyści ze zlecenia zadań logistycznych wyspecjalizowanemu operatorowi.Firma może wówczas osiągnąć np.lepszą efektywność dzięki zmienności kosztów (prowadzenie logistyki we własnym zakresie pociąga za sobą ponoszenie kosztów stałych.Gdy jednak zleci się to zadanie firmie zewnętrznej, wysokość wydatków uzależniona jest od realizowanego obrotu).Umożliwia to także przedsiębiorstwu korzystanie z nowoczesnych rozwiązań logistycznych, zgodnych z tendencjami rynkowymi, a przede wszystkim możliwość skoncentrowania się na swoim głównym obszarze działania.Firmy logistyczne w Europie Zachodniej oferują outsourcing na:lUsługi podstawowe: przewozy - 96% , spedycja - 94% , magazynowanie - 92% , dostawy "just in time" - 73% , konsolidacja, dekonsolidacja, cross-docking - 85% , przewozy towarów ponadgabarytowych - 58%llUsługi komplementarne: doradztwo - 81%.konfekcjonowanie, co-packing - 65%, zarządzanie zapasami (stanem magazynowym) - 85%llUsługi finansowe: księgowość, inkaso - 42% , inne usługi finansowe - 19%lOutsourcing pracowniczyWysokie koszty pracy nie sprzyjają dynamicznemu rozwojowi przedsiębiorstw, zwłaszcza w obecnej sytuacji rynkowej.Tym bardziej, że do kosztów dochodzi też potrzeba ciągłego dostosowywania się do zmian na rynku pracy - rosną wymagania, wciąż udoskonalane są techniki zarządzania kadrami.Firmy muszą być elastyczne i błyskawicznie reagować na potrzeby klienta.Najczęściej poszukiwani pracownicy tymczasowi w ramach leasingu pracowniczego to:recepcjonistki, sekretarki, osoby do najprostszych prac biurowych, osoby wspierające produkcję i prace magazynowe, np.pakowacze, operatorzy wózków widłowych, kasjerzytłumacze, asystentki , operatorzy komputera, pomoc w dziale obsługi klienta, pomoc w dziale finansowo-księgowym, wykwalifikowani informatycy, wykwalifikowani księgowi.Firmy zajmujące się leasingiem pracowniczym przejmują na siebie większość obowiązków wynikających z kodeksu pracy, robią rozliczenia i wypłacają wynagrodzenia.Dokumentacja ze strony "ostatecznego" pracodawcy ograniczona jest do niezbędnego minimum.Korzyści wynikające z outsourcingu pracowniczego to: ograniczenie kosztów związanych z zatrudnieniem personelu, brak kosztów rekrutacji i selekcji, ciągłość obsady stanowisk, obniżenie kosztów funkcjonowania działu kadr i płac, zwiększenie elastyczności pracy, brak przerw w pracy, ograniczenie czasu przeznaczonego na pozyskiwanie nowych pracowników, odciążenie od czynności związanych z administrowaniem wynajmowanym personelem, ominięcie limitu etatów, minimalizacja biurokracji, wykorzystanie pracowników tylko w takim wymiarze, w jakim są potrzebni, większa kontrola nad stałym personelem.Wady wynikające z outsourcingu pracowniczego to: nie związanie pracowników tymczasowych z firmą, podwójne szefostwo dla pracownika - ze strony firmy leasingu pracowniczego i ze strony przełożonego w miejscu pracy, dostęp pracownika do dokumentów i informacji, które może wykorzystać konkurencja.Doświadczenia już istniejących firm wskazują, że w zasadzie każdą działalność przedsiębiorstwa, począwszy od ochrony zakładu czy czynności porządkowych, a skończywszy na zarządzaniu na poziomie zarządu, możemy zlecać do wykonania firmom zewnętrznym.Mogą to być zarówno czynności, w efekcie których otrzymujemy konkretny produkt, jak i czynności sprowadzające się do świadczenia określonego typu usług przez pewien okres.Outsourcing to nowe oblicze businessu, w którym wielkie i małe firmy stają się równorzędnymi partnerami.To potężna gałąź gospodarki, dysponująca profesjonalnymi narzędziami, specjalistycznym oprogramowaniem, rozbudowaną infrastrukturą oraz sprawdzonymi i skutecznymi metodami działania.Oferuje firmom usługi i zasoby zewnętrzne, gwarantując ich wysoką jakość i konkurencyjną cenę.Innymi słowy - outsourcing to ekonomia, efektywność i nowoczesność.Jego atutem jest partnerstwo, oparte na zasadzie specjalizacji i profesjonalizmu.W dobie outsourcingu każdy robi to, co potrafi najlepiej.Korzyści - odnoszą wszyscy.Literatura:1.Manganelli Raymond L., Klein Mark M.: Reengineering, PWE Warszawa 1998.2.Niemczyk Jerzy: Korzyści i koszty zmiany formy własności przedsiębiorstwa, AE Wrocław 1995.3.Niemczyk Jerzy: Strategie outsourcingu, W: Współczesne problemy teorii i praktyki zarządzania strategicznego, pr.zbiór.pod red.Rafała Krupskiego, Wałbrzych 1999.4.Williamson Oliver E.: Ekonomiczne instytucje kapitalizmu, PWN Warszawa 1998.5.„Outsourcing - sposób oszczędzania”, Marta Biernat,Prawo Przedsiębiorcy 14/2001.6.„Ludzie do wynajęcia”, Monika Kruszewska, portal Onet.pl, Businessman Magazine.7.„Zarządzanie finansami w małej firmie”, Stanisław Lisonek, Gazeta Prawna 171/2002 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blondiii.htw.pl


  • Drogi uĹźytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.