X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
. Steve byl czarujący do samego kooca - wspomina Hoddie.-%7łyczył mi powodzenia, a nie kazał spieprzad.Oczywiście jego słowa zawsze są w jakimś stopniuprzekalkulowane".PASJA: NAROBID ZAMIESZANIA WE WSZECHZWIECIENAUKI STEVE'AMożna byd dupkiem, byle z pasją.Jobs sobie powrzaskuje, ale bierze się to wyłącznie z jego dążności dozmietijan;a świata.Odnajdz pasję w swojej pracy.Jobs ma pasjt; j uzaieżnia od niej innych.Korzystaj zarówno z kija, jak i z marchewki, jODS chwali i gani wszystkich, fundując im huśtawkębohater/dUpek Czasem trzeba coś załatwid z kopa.Zwiętuj sukcesy z nadzwyczajnym szykiem.Upieraj się przy rzeczach z pozoru niewykonalnycn j0t,s wie, że w koocu nawet największy problem dasię nr/.wiąz&d.Stao się wielkim trwożnym.Motywuj ludzi strachem i chęcią zadowalania.Siej trwogę i przypochlebiaj się.Jobs czaruje urokiem osobistym, kiedy musi.Zmuszaj ludzi do ciężkiej pracy.Podwładni )0Dsa pracują w stresie, ale dochodzą do wspaniałychrezultatóv" 144145ROZDZIAA 6.Wynalazca: skąd się bierze innowacyjnośd? Innowacyjnośd nie ma nic wspólnego z budżetem działu badao.Kiedy Apple wymyśliła Maca, IBMwydawała na badania przynajmniej sto razy więcej.Nie chodzi o pieniądze.Chodzi o to, jakich maszłudzi, jak nimi kierujesz i czy wszystko ogarniasz.Steve Jobs dla magazynu  Fortune", 9 listopada 19983 lipca 2001 roku Apple zamroziła chwalony przez prasę Power Mac G4 cube.Jobs zaprezentował tęwyglądającą jak sześcian maszynę rok wcześniej ku wielkiej uciesze mediów.Mierząca dwadzieściacentymetrów kostka z przezroczystego plastiku, wypluwająca płyty kompaktowe niczym toster, zostałaprzez krytyków okrzyknięta hitem.Walt Mossberg z  The Wall Street Journal" stwierdził, że to  poprostu naj-śliczniejszy komputer osobisty, z jakiego kiedykolwiek korzystał".Jonathan Ive wygrał wielenagród za jego projekt.Urządzenie nie zdobyło jednak uznania klientów.Sprzedawało się kiepsko.Appleliczyła na upłynnienie 800 tysięcy sztuk w ciągu pierwszego roku, lecz nakład ograniczył się do 100tysięcy egzemplarzy.Rok po wprowadzeniu cube'a Jobs wsrzymal jego produkcję i wydał nietypowe dlasiebie oświadczenie:  Istnieje niewielka szansa, że firma wprowadzi w przyszłości ulepszony model tegowyjątkowego komputera, lecz w chwili �146ROZDZIAA 6obecnej nic takiego nie planuje"1.Wyglądało to tak, jakby Jobs nie byl w stanie oficjalnie uśmiercidcube'a, ale nie mógł też sobie pozwolid na jego dalszą sprzedaż.Maszyna po wsze czasy trafila do czyśdcadla nierentownych produktów.Cube był dzieckiem Jobsa: pielenie zaprojektowaną, zaawansowaną technicznie maszyną, będącąowocem wielu miesięcy, może nawet lat eksperymentów i prototypów.W ciasnym wnętrzu sześcianuupakowano mnóstwo potężnego sprzętu, obywając się przy tym bez od dawna znienawidzonego przezJobsa wentylatora chłodzącego.Niestety poza kilkoma muzeami dizajnu malo kto decydował się nazakup.Kosztujący dwa tysiące dolarów cube był za drogi dla większości ldientów szukających taniego,pozbawionego monitora Maca, czyli na przykład przyszłego Maca mini.Z kolei ci, którzy mogli sobie naniego pozwolid: zawodowi graficy lub projektanci, potrzebowali mocniejszych maszyn z możliwościąłatwej rozbudowy o nowe karty graficzne i dodatkowe twarde dyski.Oni kupowali taosze Power Maki G4w klasycznej obudowie typu wieża - brzydkie, ale funkcjonalne.Jobs zle ocenił rynek.Cube okazał się nieodpowiednim urządzeniem za nieodpowiednią cenę.W styczniu2001 roku Apple zanotowała kwartalną stratę 247 milionów dolarów, pierwszą od czasu powrotu Jobsa.Mocno go to zabolało.Cube stanowi jedną z jego nielicznych pomyłek.Wyciągnął z niej jednak cenną naukę: istota tegokomputera polegała tylko i wyłącznie na dizajnie, była przerostem formy nad treścią.Kształt sześcianuod zawsze podobał się Jobsowi.W Nekscie stworzy! NeXT cube, kosztowną, wycinaną laserowo kostkę zmagnezu, która również zaliczyła rynkową porażkę.Podziemny salon Apple przy Fifth Avenue naManhattanie zdobi olbrzymi szklany sześcian (ten już nie okazał się klapą). The Register" nazwał G4cube  przepięknym przerostem estetyki nad zdrowym rozsądkiem"2.Zamiast skoncentrowad się na tym,czego oczekiwali klienci, Jobs wolał dad im elegancki eksponat z muzeum.I drogo go to kosztowało. Zazwyczaj Steve przykłada wielką uwagę do ogółu doświadczeo użytkownika.To jedna z cech, dziękiktórej zyskał reputację inno-WYNALAZCA: SKD SI BIERZE INNOWACYJNOZD?watora.Zarówno jemu, jak i Apple towarzyszy jedno pytanie: skąd się bierze innowacyjnośd? Tak jakinne złożone fenomeny, tak i ona wynika z różnych czynników, lecz zasadniczą jej częśd stanowiskrupulatnośd Jobsa.Każdy moment obcowania klienta z nowym nabytkiem, od kółka iPoda po jegoopakowanie, musi byd zapięty na ostatni guzik.To właśnie instynkt napędza innowacyjnośd Apple, acube był jednym z niewielu przypadków, kiedy Jobs pozwolił sobie spuścid cel z oczu.Apetyt na innowacjęInnowacja to w dzisiejszych czasach jeden z najgorętszych tematów w świecie biznesu.Firmy, zagrożonerosnącą konkurencją i coraz krótszymi cyklami produkcyjnymi, desperacko szukają magicznego klucza dotego słowa.Wysyłają pracowników na warsztaty, w trakcie których tamci bawią się klockami Lego, abywyzwolid swoje pokłady innowacyjności.Spółki zatrudniają ekspertów lub otwierają specjalne centra,gdzie otoczone pudłami Lego kierownictwo przeprowadza burze mózgów, rozwija swój system skojarzeoi dochodzi do nowych odkryd.Jobs gardzi takimi rozwiązaniami.Zapytany przez Boba Walkera z  New York Timesa" o to, czyświadomie zastanawia się nad kwestią nowatorstwa, odparł:  Nie.My świadomie myślimy o tworzeniuwspaniałych produktów [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blondiii.htw.pl


  • Drogi użytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam siÄ™ na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treÅ›ci do moich potrzeb. PrzeczytaÅ‚em(am) PolitykÄ™ prywatnoÅ›ci. Rozumiem jÄ… i akceptujÄ™.

     Tak, zgadzam siÄ™ na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyÅ›wietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treÅ›ci marketingowych. PrzeczytaÅ‚em(am) PolitykÄ™ prywatnoÅ›ci. Rozumiem jÄ… i akceptujÄ™.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.