[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Prasa.W celu przekazania reklamy przedsiębiorstwa wykorzystują zarów-no prasę regionalną gdy adresaci reklamy występują tylko na określonym obsza-rze kraju, jak i ogólnokrajową gdy adresaci reklamy występują w całym kraju.Jeżeli reklama skierowana jest również do cudzoziemców, to powinno się ją za-mieszczać w takich czasopismach, które są sprzedawane za granicą lub podawa-ne w samolotach.Ponadto w zależności od rodzaju segmentu rynku, w którymdziała przedsiębiorstwo, należy rozważyć, czy bardziej celowe jest zamieszcze-nie reklamy w prasie codziennej, ogólnej - adresowanej do szerokiego grona od-biorców, czy w prasie specjalistycznej - adresowanej do określonych czytelni-ków (np."Gazeta Bankowa", 'Motor", "Kobieta i Styl", "Bravo").Telewizja.Przy korzystaniu z reklamy telewizyjnej również ważne jestprzestrzenne zróżnicowanie adresatów reklamy.-W zależności od tego należywybrać: telewizję satelitarną telewizję ogólnopolską lub telewizję regionalną.131/183MarketingWażny jest również czas emisji reklamy w telewizji, który powinien uwzględ-niać, jakie programy i o jakiej porze oglądają adresaci reklamy.Istotną wadą re-klamy telewizyjnej jest jej wysoki koszt.Radio.Przy wykorzystaniu radia jako nośnika reklamy ważne jest uwzględ-nienie podobnych czynników, jak w wypadku telewizji: zróżnicowanie przestrzen-ne adresatów reklamy i ich preferencje co do czasu i rodzaju słuchanych audycji.Radio ma przewagę nad telewizją - można go słuchać praktycznie wszędzie: wpracy, w czasie podróży, na plaży, a ponadto koszt reklamy radiowej jest niższy.Poczta."Reklama pocztowa jest obok reklamy prasowej o charakterze lokal-nym, jednym z najbardziej odpowiednich kanałów przepływu treści reklamowychprzeznaczonych dla odbiorców wydzielonego geograficznie, małego rynku lokal-nego"39.Za pośrednictwem poczty można wysyłać reklamę do wybranych osób lubw formie druków bezadresowych do osób występujących na określonym teryto-rium.W celu wykorzystania poczty do przekazania reklamy wybranym osobomprzedsiębiorstwo musi dysponować odpowiednim wykazem danych dotyczącychklientów, które można zgromadzić przez tworzenie klubów klientów (ich członko-wie otrzymują pewne udogodnienia), udzielanie kart gwarancyjnych, organizowa-nie gier dla konsumentów czy przez książki telefoniczne i inne powszechnie do-stępne spisy.Poczta jako nośnik reklamy daje przedsiębiorstwu następujące korzy-ści: komunikaty są dostarczane do rąk adresata, mogą być one bezpośrednie i oso-biste, nie muszą konkurować w zdobywaniu uwagi klienta z innymi reklamami,mogą być wysyłane w czasie, kiedy klienci otrzymali dodatkowe dochody albo gdypotrzebują określonych produktów.Ponadto przedsiębiorstwo dzięki wykorzysta-niu reklamy pocztowej może wykazać się specjalną troską o konkretnego klientanp.przez przesłanie mu życzeń świątecznych.Należy również zwrócić uwagę nawady reklamy pocztowej.Pierwszą z nich jest koszt, który w znacznej mierze zale-ży od cen usług pocztowych, a na które przedsiębiorstwa nie mają żadnego wpły-wu.Inną wadą jest fakt, że często klienci, rozpoznając przesyłkę jako druk rekla-mowy, w ogóle jej nie czytają tylko od razu wyrzucają.Reklama zewnętrzna, czyli plansze i plakaty.Ten nośnik reklamy jestumieszczany na środkach komunikacji, na ścianach domów, w punktach sprze-daży, na specjalnie do tego przygotowanych tablicach, które stoją w miejscachodwiedzanych przez adresatów reklamy.Adresat spotyka taką reklamę wielo-krotnie, czas kontaktu z tymi nośnikami nie jest ograniczony.J.Mazur, Marketing usług, SGPiS, Warszawa 1988, s.177.132/183MarketingReklama osobista.Jest to forma reklamy, w której nadawca ma kontakt zeznanym z imienia i nazwiska adresatem.Reklama ta może być realizowana wtrakcie rozmowy bezpośredniej (z jedną osobą lub z grupą ludzi) lub telefonicz-nej.Jest ona stosowana, gdy reklamowany produkt wymaga dokładnej charakte-rystyki - nie jest on powszechnie znany lub posiada wiele różnorodnych cech,których nie można opisać przy zastosowaniu innych nośników reklamy.Reklamaosobista jest stosowana przez sprzedawców skomplikowanych maszyn i urzą-dzeń, przez banki, które udzielają wszechstronnej informacji na temat swojejoferty.Osoba zajmująca się reklamą bezpośrednią musi znać dokładnie produkt,który reklamuje, aby odpowiadać na pytania zadawane przez adresata reklamy.Oprócz wyżej wymienionych, najczęściej stosowanych, nośników reklamyprzedsiębiorstwa mają możliwość wykorzystywania również innych, w zależnościod potrzeb, możliwości i inwencji w tym zakresie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Tematy
IndexGłuchowski Piotr, Hołub Jacek Imperator. Ojciec Tadeusz Rydzyk
Głuchowski Piotr, Hołub Jacek Ojciec Tadeusz Rydzyk
Jankovsky Jason Alan Time Compression Trading. Exploiting Multiple Time Frames In Zero Sum Markets
Dšbała Jacek Największa przyjemnoœć œwiata
Zakowski Jacek Trzy cwiartki wieku
jacek+sawaszkiewicz+miedzy+innymi+makabraz
Piekara Jacek Przenajswietsza Rzeczpospolita
§ Krakowski Jacek Zły sen
Eo Engholm, Stellan Infanoj enTorento
Nienacki Zbigniew Pan Samochodzik i ... NieÂśmiertelny