[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Działa to tak samo niezależnie od tego, czy wtajemniczony czci Brahmę, Vishnu, Buddę, Adi-Buddę, Chrystusa, Allacha etc., gdyż nazwy nie odgrywają tutaj żadnej roli.Ważne jestjednak, by uznawać i czcić podstawowe pierwiastki swojego bóstwa w formie ichuniwersalnych cech, niezależnie od ich reprezentacji.Mantry są zatem dopasowane doreligijnego usposobienia danej osoby.Z hermetycznego punktu widzenia, nie jest zalecaneużywanie mantr pochodzących z religii, jakie nie są znane hermetykowi.Jeśli ktoś miałbyużywać mantr bóstwa, które jest mu obce albo mu nie odpowiada, to takie zastosowaniebyłoby bezużyteczne.Europejczyka zazwyczaj przyciąga to, co nieosiągalne, niepojmowalne,21niedoścignione, nieznane i przez to rzuca się na mantra jogę i powtarzając daną mantrę czcibóstwo, którego w ogóle nie zna.Do takiej praktyki skłaniają go zazwyczaj zapewnieniazawarte w książkach o mantrach, które mówią, że dane bóstwo ześle czczącej je osobie wieledarów, o ile będzie ona używała tej czy innej mantry.Jeśli religijny Chrześcijanin stwierdzi, że mantry hinduskie będą dla niego użyteczne, alebędzie mu brakować właściwego religijnego usposobienia wobec boskiej cechy wyrażonejprzez daną mantrę, to utraci swoją spójność, nie będzie w stanie spenetrować sfery mocydanego bóstwa i odniesie co najwyżej częściowy sukces, albo nie odniesie go w ogóle.Jeślijednak chrześcijański mistyk ma wystarczająco silną religijną wiarę, to będzie on w stanieutworzyć swoją własną mantrę, która będzie zawierała moc, wartość, osobiste cechy etc.,bóstwa, które czci niezależnie od tego, czy będzie powtarzał tę mantrę w językuorientalnym czy w swoim własnym.W mantra-mistycyzmie najważniejsze jest bysymboliczna idea Boga była wyrażona w jednym tylko zdaniu.Jeśli jednak hermetykowi takbardzo spodoba się jakieś orientalne bóstwo, że nie będzie w stanie wystarczająco poświęcićsię religijnemu systemowi i bóstwie, jakie istnieją na naszym kontynencie, to możeswobodnie czcić bóstwo orientalne.Może to również wskazywać, że taka osoba w jednym zwcześniejszych wcieleń żyła w religijnej sferze, jaką teraz chce wybrać.Skoro prawdziwymag jest jasnowidzem, to może on jeśli będzie tym zainteresowany spoglądającduchowym okiem na przeszłe wcielenia, upewnić się, że jest to prawda.Istnieją dwa rodzaje mantr, dualistyczne i monistyczne, zależnie od mentalnego rozwoju icelu w jakim są używane w każdym przypadku.Dualistyczne mantry pozwalają osobieczczącej określone bóstwo przyjmować postawę, w której jest on adoratorem, a adorowaneprzez niego bóstwo, czy istota, jest na zewnątrz jego osobowości.Mantry o monistycznejsubstancji umożliwiają czczącemu zjednoczenie się z adorowanym bóstwem czy ideą niezewnętrznie, lecz wewnątrz siebie, by czczący miał poczucie bycia częścią czy nawet samymadorowanym bóstwem.Dualistyczne mantry mogą jednak mieć cechy monistyczne, personifikując adorowane bóstwoalbo wewnątrz osoby albo na zewnątrz jej.Takie mantry nazywane są w Indiach saguna-mantra.Z drugiej strony, mantry wyrażające idee abstrakcyjne, tj.uniwersalne cechy, zktórymi czczący się identyfikuje, nazywane są w Indiach nirguna-mantra.Początkujący jesttam najpierw wprowadzany do mantr saguna, zanim będzie mógł formować abstrakcyjne ideei uczyć się ich używać w mantryczno-mistycznym, tj.nirgunistycznym sensie.Hinduskie, jak również i inne orientalne zapisy podkreślają, że osoba nie powinna zajmowaćsię mantra jogą dopóki nie wybierze odpowiedniego nauczyciela (guru) do tego celu.Jedynieprawdziwy guru będący ekspertem w mantra-mistycyzmie jest w stanie uczyć swojego uczniamantry adekwatnej do jego stanu dojrzałości.Przy okazji, nauczyciel będzie równieżwykładał właściwe rozumienie mantry i jej mocy słowa oraz objaśni praktyczne analogicznerelacje mantry do odpowiadającego jej bóstwa.Gdy uczeń otrzymuje wyjaśnienie mantry odswojego guru, natychmiast w pełni rozumie jej znaczenie i uczy się rozumieć bóstwo, jakieczci.To oświecenie czy wtajemniczenie do danej mantry nazywane jest w hinduskiejterminologii abiszekam.Otrzymując abiszekam od swojego guru, tj.ucząc się rozumiećpołączenia, uczeń od razu staje się zdolny do kontaktowania się z bóstwem wyznaczonym muprzez mantra mistycyzm, niezależnie od tego, czy będzie to saguniczny, tj.dualistyczny czyteż nirguniczny, tj.monistyczny rodzaj mistycyzmu.Nie oznacza to, że dojrzały uczeń niebędzie w stanie pracować z daną mantrą adoracji bez pomocy nauczyciela zaznajomionego z22mantra mistycyzmem.Jednak w takim przypadku zrozumienie uniwersalnych połączeń iosiągnięcie sukcesu w praktyce zajęłoby mu trochę czasu.W książkach zajmujących się mantra mistycyzmem wspomniane są również guru-mantry.Słowo gurumantra ma podwójne znaczenie: po pierwsze jest to mantra objaśniana dojrzałemuuczniowi przez guru przy pomocy abiszekamu.Może dotyczyć to różnych rodzajów mantr,gdzie wszystkie będą skierowane na konkretny cel
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Tematy
IndexGIEŁDY JĘDRZEJ NA EGZAMIN Z ANATOMII wersja ostateczna, scalona klucz
Meg Cabot Posredniczka 02 Dziewiaty Klucz
Nora Roberts Klucze 03 Klucz Odwagi
Somoza Jose Carlos Klucz do otchlani
Meg Cabot Poredniczka 2 Dziewišty klucz
Somoza José Carlos Klucz do otchłani
Klucz Do Samopoznania
Scheinmann Danny Niezwykle akty prawdziwej miłoci
Hejnicka Bezwińska Teresa Pedagogika ogólna
Vila Sanjuan Sergio Spadkobierczyni z Barcelony