[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.27kontrola nad wszelkimi działaniami organizacji jeszcze się umocniła.25 Ogromna większość Zwiadków Jehowy nie ma dostępu do dokumen-W zakres jego kompetencji wchodziła też pełna kontrola nad tym, co tów historycznych i nie posiada osobistej wiedzy na temat wydarzeń zwią-miało być publikowane w Strażnicy i innych publikacjach, za których po- zanych z rozwojem organizacji.Tak samo nieznane są im działania cen-średnictwem dostarczano duchowego pokarmu zborom na całej ziemi.Pa- tralnej struktury władzy lub ludzi tworzących tą wewnętrzną strukturęmiętam, jak stryj opowiedział mi kiedyś w swoim biurze o wydarzeniu, władzy.Wobec tego są oni zdani na łaskę i niełaskę wydawców tej publi-kiedy to Rutherford przedłożył Rodzinie Betel do dyskusji pewne zagad- kacji z 1993 roku, która rzekomo ma być bezstronną,  rzetelną historią.nienie, pewien nowy punkt widzenia.26 W dyskusji mój stryj wyraził się Nie spotkałem się z bardziej  wybieloną historią lub mniej  obiek-wtedy negatywnie na temat sygnalizowanego nowego poglądu, uzasadnia- tywnym przedstawieniem faktów.Zawarty w tej książce opis historii or-jąc swe stanowisko słowami Pisma Zwiętego.Powiedział mi potem, że pre- ganizacji i jej polityki odmalowuje obraz daleko odbiegający od rzeczywi-zes Rutherford osobiście wyznaczył go do przygotowania artykułu popie- stości.Jest tak w przypadku omówienia prezesur Russella i Rutherforda.rającego ten nowy pogląd, choć wcześniej stryj wyraznie dał do zrozumie- Odnośnie tożsamości  sługi wiernego i roztropnego z Mateusza 24:nia, że nie uważa tego poglądu za biblijny.45-47, książka w końcu przyznaje (na stronach 142, 143, 626), że  przezPrzy innej okazji stryj powiedział mi, że w pózniejszym okresie swej kilka lat czasopismo Strażnica przedstawiało pogląd, że wybranym  słu-prezesury  Sędzia (Rutherford) kładł mocny nacisk na to, aby Strażni- gą wiernym i roztropnym był Charles Taze Russell i że począwszy odca publikowała tylko te artykuły, które akcentują proroctwa i działalność 1896 roku Russell  przyznawał rację argumentom, które wydawały sięgłoszenia.Z tego też powodu na przestrzeni wielu lat w czasopiśmie nie rozsądne , przytaczanym na poparcie tego poglądu.Książka nie potwier-ukazywały się artykuły na temat miłości, uprzejmości, miłosierdzia, wy- dza jednak faktu, że Russell nie tylko uznawał za  rozsądne zastosowa-trwałości oraz innych, tym podobnych przymiotów.nie Mateusza 24:45-47 do jednostki (do siebie) jako specjalnie wybranegoW ten sposób, w okresie blisko sześćdziesięciu lat, za prezesur Russella  sługi wiernego i roztropnego , lecz również (w tychże Strażnicach, którei Rutherforda, każdy z tych mężczyzn sprawując władzę postępował według książka podaje w przypisie na stronie 626) w rzeczywistości dowodził, żeswych własnych prerogatyw, i nie było mowy o żadnym ciele kierowniczym.jest to właściwe zastosowanie Pisma Zwiętego, w przeciwieństwie do sta-nowiska zajmowanego w 1881 roku.Zamiast uznać ten fakt, nowa książ-W 1993 roku organizacja wydała nową książkę historyczną, zatytu- ka historyczna w sposób zwodniczy kładzie nacisk na wypowiedz Russel-łowaną Zwiadkowie Jehowy  głosiciele Królestwa Bożego, która miała za- la z 1881 roku, w której odniósł ten obraz do  ciała Chrystusowego.stąpić poprzednie dzieło zatytułowane Zwiadkowie Jehowy w zamierzeniu Książka nie informuje czytelników o tym, że w Strażnicy angielskiejBożym.Jest rzeczą oczywistą, że szereg fragmentów tej książki ma na celu z 1 pazdziernika 1909 roku Russell nazwał swymi  przeciwnikami ludzi,osłabić wymowę informacji, które pojawiły się w ostatnich latach.Cho- którzy odnosili termin  sługa wierny i roztropny do  wszystkich człon-dzi między innymi o oryginalne wydanie książki Kryzys sumienia z 1983 ków kościoła Chrystusowego , a nie do konkretnej jednostki.Książka nieroku, o jej dalszą część, książkę In Search of Christian Freedom (W poszuki- mówi też czytelnikom o tym, że w specjalnym numerze Strażnicy angiel-waniu wolności chrześcijańskiej) oraz wydaną po raz pierwszy w roku 1983 skiej z 16 pazdziernika 1916 roku stwierdzono, że choć Russell otwarcieksiążkę Carla Olofa Jonssona The Gentile Times Reconsidered (Ponowne nie odnosił do siebie tego tytułu, to jednak  w prywatnej rozmowie przy-rozważenie czasów pogan  w Polsce wydana jako Kwestia czasów pogan).znał temu całkowitą słuszność.W tej nowej historycznej książce po raz pierwszy przyznano rację pew- Chociaż książka przyznaje, że przez szereg lat po jego śmierci czaso-nym faktom, być może w tym celu, by unieszkodliwić wpływ, jaki miało- pismo Strażnica propagowało pogląd, że Russell był  tym sługą , to jed-by na członków organizacji poznanie ich z innych zródeł.Na początku tej nak publikacja ta nie uświadamia czytelnikowi, z jaką uporczywością toczyniono.Na przykład twierdzono, że każdy, kto poznał Boski plan musiuczciwie przyznać, że  nabył tej wiedzy dzięki studiowaniu Biblii na pod-25A.H.MacMillan w książce Faith on the March (Pochód wiary) na s.152 pisze:  Russell pozosta-wił jednostce swobodę odnośnie tego, jak ma wypełniać swe obowiązki [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blondiii.htw.pl
  •